WAT IS EEN GOED LOGO

Bij een nieuwe klant kan je maar een keer een eerste indruk maken. Deze klant maakt bij het zien van jouw logo al een inschatting van de identiteit van jouw bedrijf. Daarom is een professioneel logo van belang. Het moet power, vakbekwaamheid en vertrouwen uitstralen. Buiten deze zaken zal de klant jouw bedrijf onthouden en herkennen aan je logo. Het geeft jouw bedrijf een gezicht.

Wat is het recept voor een goed logo

Het verhaal
Sommige logo’s zal je niet zo mooi vinden. Maar wanneer je het verhaal erachter weet zal je ze altijd onthouden en zullen ze je triggeren. Bijvoorbeeld het logo van Amazon, een onlinewinkel. Dit geeft niet echt weer wat Amazon doet, maar nu het verhaal; De pijl is ook een glimlach onder de naam. Daarbij begint de pijl bij A en eindigt hij bij Z. Het logo van Amazon vertelt dat ze een enorm assortiment aanbieden (van A tot Z) met een glimlach. Vind je het nu ook al een stuk beter?

Tijdloos
Een goed logo gaat mee tot het eind der tijd. Denk hierbij zeker aan Coca-Cola, dat logo gaat al jaren mee. Buiten dat een goed logo lang meegaat zal je ook nooit de herkenbaarheid verliezen. Een kleine verandering is altijd mogelijk. Maar probeer bij het restylen nooit het ei opnieuw uit te vinden.

Simpel
Door een logo simpel te houden, zal de klant het beter onthouden. Daarbij is de cliché zin “less is more” de sleutel. Een goed voorbeeld een simpel logo is het logo van Nike. Vraag aan een persoon om het te tekenen en iedereen zal met het zelfde komen.

Gebruiksvriendelijk
Jouw logo zal op veel manieren gebruikt worden zoals: visitekaartjes, website, objecten etc. Dan is het van groot belang dat jouw logo nooit zijn kracht verliest. Op elke manier, grote en kleurstelling moet het altijd dat effect geven waar het voor ontworpen is.

De juiste klant
Elk logo trekt zijn eigen doelgroep aan. Doordat die mensen zich aangetrokken voelen door de look en feel. Dat zit hem natuurlijk ook in de hele huisstijl die is ontworpen door de grafisch vormgever. Maar het logo komt op álle uitingen terug. Dus dat moet dé aantrekkingskracht hebben op jouw doelgroep.

Een goed logo schreeuwt om een grafisch vormgever
Een grafisch vormgever verwerkt al deze bovenstaande punten in een logo. Waardoor je zal merken dat je bedrijf een professionelere en vertrouwbaardere uitstraling krijgt.

Bekijk ook andere ingrediënten

Alle smaken bij elkaar

Wood&apples - www.nordinlouwagie.nl

WOOD&APPLES – Website + visits

DEFA bouw - www.nordinlouwagie.nl

DEFA BOUW – Branding

Wil jij een logo met al deze elementen?
Neem snel contact met Nordin op

Menu